Naam:
Foto’s:
1793
Video’s:

Over onze reis

We gaan onze kennis delen met armen die hier geen toegang toe hebben. Steun jij ons?

Wij hebben het geluk dat we hebben kunnen studeren en kennis kunnen opbouwen. Hiermee hebben we een goede baan kunnen vinden en verdienen we geld om goed te kunnen leven. Onze expertise hebben we opgebouwd en toegepast in de commerciele wereld. Werken in projecten met een sociale bijdrage geeft een totaal andere ervaring. We denken dat we meer kunnen betekenen in deze wereld dan dat we nu doen.

Onze droom is om arme kinderen en jong volwassenen, die niet direct toegang hebben tot educatie, te helpen door onze opgedane kennis met hen te delen.

Hiervoor hebben we twee mooi ontwikkelingsprojecten gevonden waar wij dit mogen doen:

Ole Nepal (Lalitpur, Nepal)

Ole Nepal's missie is om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren en de ongelijkheid te beperken in de toegang tot kwalitatief onderwijs in geografische regio's en bevolkingsgroepen door technologie in het leerproces te integreren. Zij creëren interactieve educatieve software en verspreiden deze gratis.

Wij mogen enerzijds helpen de software te optimaliseren in samenwerking met de leraren en kinderen, en anderzijds de foundation helpen aan nieuwe partners.

Parikrma Foundation (Bangalore, India)

Parikrma foundation doorbreekt het patroon waarbij armen in de vicueuze cirkel van armoede blijven door het gebrek aan (kwalitatieve) educatie door hen d.m.v educatie en mentoring gelijke kansen te geven. In sanskriet betekent het woord Parikrma een cirkel. Bij Parikrma noemen zij dit 'De cirkel van het leven'. Zij steunen elk kind vanaf 5 jaar tot 25 jaar tot ze actief kunnen bijdragen aan de samenleving d.m.v. educatie, community development en mentoring.

Wij mogen enerzijds de kinderen en jong volwassenen helpen d.m.v. educatie op de centers (engels, computerles en business studies, workshops) en buitenschoolse activiteiten (zoals sportlessen), en anderzijds de foundation helpen door vanuit onze marketing en sales expertise kritisch te kijken naar de huidige (strategie) modellen ter optimalisatie.

Bijdrage

Wil je ons steunen door een bijdrage te leveren? Dit kan worden overgemaakt

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: